10/04/2010

2 Guzel Film


Dun aksam uyku tutmadigindan olsa nisan sayisi sinema dergisine bakarken gozume Eastern Plays (Sark Oyunlari) adli film ilisti. dedim bu kesin illegal download piyasasina dusmemistir ama sharebus.com'da yaptigim arama sonucu degil camrip'i dvdripini bulunca hemen sevindirik oldum. attim bunu jdownloader'a, cat cat indirdim.
her ne kadar ex uyusturucu bagimlisi olmasam da filmdeki Itso karakteri ve modern hayatta gucu olmasina ragmen yasamak icin tutunacak birsey bulamamasi, Sofya'nin kasveti (bkz. commieblocks), herkesin bombok/bos/duragan sekilde yasamasi cok saglam bicimde islenmis filmde. tamam konu cok da orijinal degil ve cogu avrupa filminde islenmis ama yønetmen bunu sikik bir sanat filmi yapmadan guzelce becermis. ayrica ben degil sadece Bulgarisan'i, dogu avrupayi boyle gercekci olarak gosteren film gormedim arkadas. +1 de buraya. izleyiniz. ama begenmezseniz de beni suclamayin ama. zevk/renk mevzuu.

2inci izledigim film ise Baska Dilde Ask.
Herhalde Saadet Isil Aksoy* 'un cillopluguna vurulup diger filmlerini ararken buldugum ve iyi ki de izlemisim dedigim bir film.

genelde civik ve chick-flick olan ask filmleri yuzunden bu janrdan film ancak yilda bir iki kere izlerim ama dayimlar da bu filmi cok iyi yapmis. tabii full gerceklik aramiyorsaniz. gene de gerceklik dozu cok da fena degil. en azindan issiz adam gibi tirto bir filmle karsiliastirisaniz.

*: lan oolm, analar neler doguruyor lan. ah saadet, vah saadet. ben bir cilegim ye beni, sømur beni saadet.

1 comment:

spammers will be brutally bashed and DBAC (don't be a cunt)